CARTA ASOCIATIEI
REGULI DE BUNE PRACTICI
OBIECTIVELE CPCB
Colegiul Producatorilor si Comerciantilor de Bijuterii se adreseaza exclusiv operatorilor al caror cod CAEN principal este aferent productiei si comertului (cu amanuntul sau cu ridicata) de bijuterii cu metale pretioase.
Descrierea si obiectivele Asociatiei:
- De a reprezenta interesele producatorilor si comerciantilor de bijuterii in relatia cu autoritatile romane si europene in dialogul pentru crearea unui cadrul legislativ care sa urmareasca protejarea intereselor:
- mediului de afaceri
- consumatorului
- statului roman in colectarea taxelor si lupta impotriva pietei negre
- De a creea o organizatie profesionala nationala a producatorilor si comerciantilor de bijuterii ca institutie de interes public, neguvernamentala, apolitica si fara scop patrimonial
- De a identifica si semnala factorilor competenti problemele breslei (si nu probleme individuale) si de a propune solutii
- De a promova operatorii romani pe plan intern si extren prin expozitii
- De crestere, a increderii clientilor romani in producatorii si comercianii romani
Carta Clientilor Membrilor
Membri Colegiului au elaborat prezenta Carta ca set de norme si valori in relatia cu clientii lor. Reprezinta asumarea practicilor comerciale etice, un angajament luat in fata clientilor si a membrilor Colegiului.
Carta clientului, afisata in locatiile membrilor si pe site-urile lor web, garanteaza apartenenta acestora la Colegiul Producatorilor si Comerciantilor de Bijuterii din Romania (CPCB), singura organizatie cladita pe criterii profesionale dedicata acestei bresle.
Achizitionand produse din locatiile membrilor CPCB aveti certitudinea ca operatorul si-a luat urmatoarele angajamente in fata celorlalti membri si a propriilor sai clienti:
- De a-si desfasura activitatea in mod legal, onest, cu integritate si profesionalism
- De a transmite clientilor sai informatii complete, corecte si exacte despre bijuteriile si serviciile pe care le ofera acestora.
- De a oferi informatii exprimate in termeni simpli, care sa nu duca in eroare ori sa insele asteptarile clientilor. Fara jumatati de adevar. Fara lucruri ascunse.(natura, calitatea, caracteristicile si originea)
- De a respecta dispozitiile legale in ceea ce priveste garantia produselor si medierea conflictelor.
- De a onora garantiile si politicile de servicii, asa cum acestea sunt prezentate clientilor.
- De a-si asuma responsabilitatea punerii pe piata doar a bijuteriilor marcate in conformitate cu dispozitiile legale
- De a nu desfasura campanii de marketing inselatoare
- De a nu pune pe piata metale si pietre pretioase care provin din zone de conflict
- De a nu se abate niciodata de la setul de bune practici asumate.
Membri CPCB au consimtit toate aceste, constienti fiind ca abordarea altor practici decat cele enuntate mai sus aduc atingere nu doar clientilor ci, in aceeasi masura, si colegilor din Asociatie, stirbind increderea in operatorii romani.
Carta clientilor este un simbol al increderii, acesta reinnoindu-se anual in baza reiterarii statutului de Membru in cadrul Colegiului Producatorilor si Comerciantilor de Bijuterii.
Carta Principiilor de Conduita Interna
1. Principiile generale:
Membri CPCB:
a.) Isi vor desfasura activitatea respectand legile si reglementarile nationale in ceea ce priveste productia si comerul cu bijuterii din metale pretioase, cu pietre pretioase sau sintetice.
b.) Isi vor conduce afacerile intr-o maniera onesta, cu integritate, astfel incat prin activitatea lor sa nu discrediteze industria bijuteriilor.
c.) Se angajeaza sa respecte Statutul CPCB si Carta
d.) Nu var efectua declaratii false referitoare la nici un membru al industriei de bijuterii
e.) Nu vor efectua acuzatii publice in numele Asociatiei
f.) Nu var efectua declaratii in numele Asociatiei in afara liniilor directoare stabilite si in lipsa unui mandat al Consiliului Director.
g.) Se vor asigura ca inainte de a fi facute publice, disputele cu alti membri ai CPCB vor fi mai intai mediate si solutionate intern.
h.) Vor depune eforturi permanente pentru a-si proteja clientii impotriva practicilor lipsite de etica.
i.) Nu vor tainui eventualele abateri constatate in activitatea altor membri, din randul practicilor asumate prin prezenta Carta.
j.) Se var stradui sa imbunatateasca cunostintele, expertiza si profesionalismul pentru sine si pentru angajatii lor.
k.) Vor depune eforturi, individual si impreuna cu ceilalti membri, pentru a creste nivelul de incredere al populatiei in industria romaneasca de bijuterii.
I.) Se vor asigura ca relatiile dintre membri sunt guvernate de decenta si fair-play.
m.) Nu vor practica concurenta neloiala, prin mijloace situate in afara eticii si a legii.
n.) Deasemenea, nu var folosi practici de head hunting in afara eticii.
2. Principiile de aderare, reprezentare si conducere
a.) Pot adera la Asociatie doar societatile care indeplinesc criteriile de admitere conform Statutului, respectiv COD CAEN producator/comerciant, cazier fiscal, scrisoare de recomandare, etc.
b.) Aderarea noilor membri poate fi admisa/respinsa prin vot majoritar AGA, justificat.
c.) Boardul Asociatiei este format din reprezentantii legali ai membrilor fondatori, in numar de noua firme. Toti membri care adera ulterior vor primi statutul de membri afiliati cu drept de vot consultativ.
d.) Toate deciziile Asociatiei referitoare la: directiile de lucru, opinii in fata autoritatilor, strategie, demersuri si aspecte financiare vor fi luate dupa consultarea tuturor membrilor fondatori si afiliati cu unanimitate din voturile exprimate in termenul stabilit pentru votare.
e.) In cadrul adunarii AGA votul membrilor fondatori si ai membrilor afiliati este egal.
f.) Nicio hotarare referitoare la directia Asociatiei nu poate fi luata fara votul majoritatii membrilor fondatori si afiliati.
g.) Posturile membrilor fondatori care s-au retras din cadrul Asociatiei nu vor fi inlocuite in cadrul AGA cu reprezentanti din randurile membrilor afiliati.
h.) In situatia in care, dupa retragerea voluntara din CPCB a unui membru, fondator sau afiliat exista dorinta de a reveni asupra deciziei, solicitantul va putea primi doar calitatea de membru afiliat, cu conditia de a- i achita toate datoriile banesti fata de CPCB ce ar fi decurs din momentul in care a demisionat pana in momentul in care si-a exprimat intentia de a reveni.
i.) Conducerea este asigurata de Consiliul Director. Hotararile Consiliului Director sunt validate, conform Statutului de catre AGA.
j.) Membri se angajeaza sa achite la timp datoriile fata de Asociatie.
k.) Conducerea Asociatiei se angajeaza sa prezinte la finalul fiecarei luni jurnalul de venituri si cheltuieli al Asociatiei.
I.) Conducerea Asociatiei se angajeaza sa ofere cel putin o informare pe luna referitoare la activitatile derulate in vederea atingerii obiectivelor propuse.
3. Principiile de comunicare si impartasire a experintei.
a.) Se efectueaza intre toti membri (fondatori si afiliati) prin e-mail cu Cc catre toate partile interesate. Comunicarile urgente se efectueaza si prin grupul de Whatsapp.
b.) lmpartasirea experientelor in demersul crearii unei comunitati pe subiecte care nu intra sub incidenta secretelor comerciale, a strategiilor de business, proceduri interne de confidentialitate, etc, este unul dintre obiectivele principale ale Asociatiei.
c.) Experienta controalelor tematice efectuate de catre organe ale statului, modificari ale cadrului legislativ, interpretari ale prevederilor legale fiscale, etc, ar putea constitui subiecte de informare a celorlalti membri, baza unui forum de discutii.