EDITORIAL

              Trebuie să ne păstrăm calmul, să analizăm la rece, să acționăm și să mergem mai departe. Nu se poate altfel.

              Dragi colegi bijutieri, stimați iubitori de bijuterii,

              Acest început de an ne-a fost pusă la încercare capacitatea de gestionare a situațiilor de criză în mai multe rânduri, mult mai mult decât am fi anticipat. De la creșterea fără precedent a cotației aurului care s-a reflectat imediat în prețurile de raft, la anularea sau amânarea unor importante târguri de profil din sezonul de iarnă – primăvară, apoi suspendarea activității partenerilor asiatici și europeni, sunt, toate, situații care au venit peste domeniul nostru aproape simultan.

              A urmat situația extraordinară creată de răspândirea virusului și în România, fapt care s-a răsfrânt extrem de rapid și asupra domeniului nostru. Și, din păcate, nu este niciun operator care să nu fi resimțit deja efectele.

              Este greu. Ne este greu tuturor. Suntem cu toții afectați. Însă, trebuie să ne păstrăm calmul, să analizăm la rece, să acționăm și să mergem mai departe. Nu se poate altfel.
              În aceste momente, se impun analize interne serioase și prioritizarea eforturilor de diminuare a pagubelor. Suntem convinși că fiecare dintre operatori are ca primă preocupare siguranța sănătății angajaților și clienților lor prin implementarea măsurilor de prevenție recomandate de autorități.

              Apoi, se vor impune măsuri care să diminueze cât mai mult șocul economic. Vor fi necesare măsuri care să vă permită funcționarea în condiții de avarie, de conservare a business-urilor cel puțin până starea de urgență va fi ridicată. Măsuri pe termen scurt și, concomitent, altele pe termen mediu, pentru perioada de tranziție care va urma. Diminuări de stoc, orare mai scurte aplicate locațiilor pietonale, iar in extremis, chiar diminuări de personal. Nu sunt chestiuni plăcute, nici decizii ușor de luat, însă cu unele dintre acestea suntem familiarizați la precedenta criză, cea din 2008 – 2010.

              Trebuie să privim și către sectoarele de bijuterii din statele care au fost afectate înaintea noastră, și să învățăm din modul lor de recuperare. Nu va fi ușor, dar nici imposibil nu trebuie să fie. Prin acțiuni cumpătate și prezentă de spirit, vom reuși să depășim aceste momente.

              Pe de altă parte, clienților, iubitorilor de bijuterii care nu au fost afectați financiar de actuala situație excepțională, și care aveau în plan achiziționarea de bijuterii, poate inele de logodnă, poate verighete ori cadouri pentru cei dragi, să nu uite faptul că de acel gând al lor depind producătorii români de bijuterii și angajații acestora. Le recomandăm să aleagă produse românești pentru a sprijini acest sector economic grav afectat.

              În fine, fiecare dintre noi, dincolo de postura de bijutieri, retaileri sau consumatori, ca cetățeni ai acestei țări, avem datoria de a contribui la diminuarea panicii și la stoparea propagării fricii prin mijloacele de comunicare. Trebuie să ne informăm din surse oficiale, să evităm profețiile apocalipsei și să contribuim la reinstalarea stării de calm. Doar în acest fel ne vom putea reveni din haosul acestor zile.

              Multă sănătate tuturor.




              Leave a Reply