Pietre prețioase - NATURALE sau SINTETICE?
Mesaj de interes public.
Atunci cand cumparati o piatra pretioasa trebuie sa va interesati in primul rand, daca este NATURALA sau SINTETICA. Nu va lasati inselati de strategii de marketing care inventeaza nume pentru pietrele sintetice.
RETINETI: Safir, smarald sau rubin hidrotermal, inseamna piatra sintetica. Diamant 'man made', moissanite sau alte denumiri, inseamna sintetic.
In noiembrie 2017, specialistii Gemological Institute of America (GIA) au anuntat descoperirea unor diamante sintetice amestecate intr-un lot de diamante naturale, aduse pentru certificare.
Frauda a fost descoperita dupa ce specialistii gemologi ai laboratorului GIA din Carlsbad, California, au folosit aparatura performanta pentru testare.
Diamantele false erau, de fapt, pietre sintetice produse prin tehnologia HPHT (Presiune si temperaturi inalte). Structura de crestere si fosforescenta emisia de lumina, vizibile in laborator prin tehnologia DiamondView au zadarnicit tentativa de frauda.
Acest gen de falsuri este destul de rar intalnit, dar asta nu trebuie decat sa ne creasca gradul de atentie. Industria de profil si clientii trebuie avertizati sa ceara certificari valide si verificabile (certificari de la entitati neutre, de prestigiu, asa cum sunt Laboratoarele Gemologice Internationale sau sa ceara Factura fiscala cu specificatii clare ale pietrei pretioase Sintetica sau Naturala).
Certificarile emise de comercianti, nu au nicio relevanta.
Pentru orice diamant sau piatra pretiosa cumparata, solicitati Factura Fiscala pe care sa fie trecuta descrierea pietrei pretioase: Diamant/Safir/Rubin/Smarald urmata de cuvantul NATURAL.
Nu admiteti sa vi se adauge denumiri de marketing gen Hidrotermal, Man Made, Moissanite, etc.
Consideram ca piata romaneasca de bijuterii cu pietre pretioase nu este suficient de matura incat sa evite astfel de practici inselatoare, de aceea indemnam cumparatorii la maxima prudenta. Factura fiscala si Certificatul Gemologic International pot face diferenta intre o piatra falsa, sintetica, si o piatra pretioasa veritabila, naturala.
Unui client ii este imposibil sa observe genul acesta de falsuri, de aceea consultantii de vanzari trebuie sa fie instruiti sa ofere indrumarile necesare pentru a evita situatii confuze si pentru a inlatura orice suspiciuni.
Toti membrii CPCB au o preocupare constanta pentru ca piata pe care actioneaza sa functioneze dupa reguli clare, transparente si guvernate de "fair play". Clientii oricarui brand respectabil, trebuie informati si feriti de astfel de situatii care, este adevarat sunt inca destul de rare dar, au nevoie de reactii ferme si prompte.